Kreatyna jest jednym z najbardziej cenionych suplementów diety, jakie dostępne są na rynku odżywek. Odpowiedzialna jest za przyrost masy mięśniowej. Normalnie występuje ona w organizmie człowieka – jest to związek białek znajdujący się w mięśniach. Wiele osób jednak chcąc przyspieszyć efekty ćwiczeń, głównie na siłowni, suplementuje w swojej codziennej diecie kreatynę. Jest kilka kluczowych zasad, o których należy pamiętać stosując ten suplement. Kreatyna – jak brać? Wiele osób stoi na stanowisku, że najlepsze efekty suplementacja organizmu kreatyną przynosi wówczas, jeżeli jest ona przyjmowana w proporcjach wynoszących 1 gram kreatyny na każde dziesięć kilo masy sportowca. Oznacza to, że osoba ważąca 50 kg powinna przyjmować dawkę 50 gram, zaś osoba która waży 80 kg – 80g. Panuje również reguła, że w dniu treningowym przyjmowanie kreatyny warto podzielić na dwie porcje – jedną przyjąć przed zjedzeniem śniadania, na czczo, drugą zaś bezpośrednio po treningu. Wówczas taka suplementacja przyniesie najlepsze rezultaty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Warte uwagi: